Hoe werkt de webshop?
In de webshop, zie je alle afhaalpunten. Je kan bij alle afhaalpunten vrijblijvend gaan kijken, maar bestellen kan enkel per afhaalpunt. Eigenlijk is elk afhaalpunt een winkel op zich. Je ziet per afhaalpunt het eerstvolgende afhaalmoment en de openingsuren waarbinnen je je bestelling kan afhalen.
Kies dus eerst je afhaalpunt en vul dan je winkelkar. Elk afhaalpunt biedt hetzelfde basisaanbod. Dit aanbod bestaat uit groentepakketten (mini, klein, groot), fruitpakketten (lokaal en gevarieerd), ajuinen en aardappelen. Je kan ook extra’s bestellen.
Opgelet! Sommige afhaalpunten hebben een beperkter aanbod:
- Bij Kabas zijn de losse bestellingen beperkt omdat je deze ook in de winkel kan vinden. Ook het brood is niet overal beschikba
- Brood vind je niet op de afhaalpunten Akelei, Beertzel en Kabas omdat deze pas op de route liggen na een bezoekje aan de bakker.
Wil je bestellen, dan meld je je eerst aan. Betalen doe je online. Abonnementen worden betaald via een saldo dat je vooraf oplaadt in de webshop. Ook extra bestellingen kunnen verrekend worden via je saldo.
De abonnementen op nwoensdag gaan pas door als de betaling uiterlijk zondagavond in orde is. Onvoldoende saldo in de webshop betekent dus ook een onderbreking van je abonnement.
Hoe bestel ik?
1. Meld je aan als nieuwe bezoeker
Je kan de winkel bezoeken zonder je te registreren, maar als je de winkelkar wilt vullen, moet je inloggen. Dat kan bij aanvang via de knop rechts ‘inloggen’. Doe je dat niet, dan kom je automatisch op de inlogpagina zodra je een product in je winkelkar wilt leggen. Je meldt je aan met e-mailadres, postcode en woonplaats en klikt op ‘bevestigen’. Je bezoekt nu de winkel als ‘gast’.
2. Kies je afhaalpunt
De webshop is opgebouwd vanuit de afhaalpunten. We gaan ervan uit dat je je bestelling op één afhaalpunt ophaalt. Is dat niet het geval, dan rond je eerst een bestelling af in één afhaalpunt om vervolgens een andere bestelling te plaatsen op een nieuw afhaalpunt.
Als je je tijdens het winkelen bedenkt, kan je naar een ander afhaalpunt gaan via de knop ‘webshop’. We vragen je dan wel of je hier zeker van bent, want je loopt het risico iets uit je winkelkar kwijt te spelen. Op het ene afhaalpunt kan je soms iets meer bijbestellen dan op een ander afhaalpunt. Het standaard-aanbod van de pakketten is overal hetzelfde, deze bestelling kan je dus meenemen.
3. Kies je abonnement
In je afhaalpunt zie je de abonnementen. Je kan kiezen uit een mini, klein, groot of supergroot groentepakket. Klik op het info-icoontje voor meer info. Op zondagavond vind je op de website welke seizoensgroenten er in het pakket op woensdag zitten.
Je kan ook een (twee-)maandelijks abonnement nemen op een zak aardappelen en/of een zak uien. Fruit kan je bestellen in een gevarieerd fruitpakket of, wanneer er een voldoende gevarieerd lokaal aanbod is, in een lokaal fruitpakket (zak appelen/peren).
Een abonnement betekent dat je bestelling voor een pakket automatisch (twee)wekelijks bevestigd wordt vanaf de eerstvolgende woensdag.
4. Kies je proefpakket of losse bestelling
Ken je de biobuur-pakketten nog niet, bestel dan een los pakket. Je kan elk formaat uitproberen en kijken welk pakket het best bij jou past. Lopsse pakketten vind je bovenaan onder het balkje ‘Losse bestellingen’. Daar vind je trouwens ook andere ‘extra's’ die je kan bijbestellen: een zak appelen, een vatje appelsap of appel-rode bietensap, peren- of appelstroop, tulpen, ....
5. Bekijk je winkelmand
Als je klaar bent met winkelen, klik je onderaan op winkelmandje of rechtsboven op de winkelkar. Je krijgt een overzicht van je bestelling, zowel van je abonnementen als van je extra’s. Je kan het aantal wijzigen en je ‘winkelmand herberekenen’ voor de juiste prijs. Je kan producten verwijderen door rechts op het kruisje te klikken. Als aantal ‘0’ ingeven werkt niet. Je kan nu kiezen om verder te winkelen of verder te gaan met bestellen.
6. Vul je gegevens aan
Als je verder bestelt, hebben we de eerste keer nog enkele gegevens van je nodig. Hier duid je ook aan of je de nieuwsbrief en de herinnerings-sms wil ontvangen en verklaar je je akkoord met de algemene voorwaarden.
7. Betaal je abonnement
Je krijgt eerst de details van je abonnement(en). Je kan de keuze van je afhaalpunt en de frequentie hier nakijken en aanpassen indien nodig. De betaalmethode van je abonnement kan je niet wijzigen. Dit kan enkel door voorafbetaling met je saldo in de webshop. Als je nog geen saldo in de winkel hebt, dan krijg je na de bevestiging van je eerste abonnement een mail met verdere info om saldo toe te voegen.
Je kan steeds, ook als je (nog) geen abonnee bent, een bedrag toevoegen aan je saldo om uit te geven in de webshop. Rechtsboven onder ‘mijn account’ kies ‘mijn saldo’. Je kan kiezen uit verschillende online-betaalmethodes. Je bepaalt zelf hoeveel geld je toevoegt, maar je moet minstens het bedrag van je volgende automatische bestelling opladen, de prijs van je pakket(ten) dus.
Als abonnee gebruik je je saldo ook om extra’s te betalen die je afzonderlijk bijbestelt.
8. Vul je saldo tijdig aan
Je kan elke week een bedrag toevoegen, maar de automatische bestelling van je pakket in een abonnement gaat enkel door indien dit met je saldo betaald kan worden.
De bestellingen worden op maandag (in de week van de levering) om 20u afgesloten, verrekend en uitgevoerd. Zorg er dus voor dat er tegen dan voldoende saldo in de winkel staat.
Hou bij de keuze van je betaalmethode rekening met de tijd die nodig is voor het overschrijven van je geld. Betalen met een sepa-overschrijving kan tot twee dagen duren. Met de andere betaalmethodes lukt dit zondagavond nog.
Voor je eigen gemak, kan je ervoor kiezen (twee/drie) maandelijks een groter bedrag toe te voegen.
10. Betaal een losse bestelling
Ben je (nog) geen abonnee en bestel je een proefpakket en/of extra’s, dan betaal je dat onmiddellijk online. Als abonnee betaal je bijbestellingen net zoals je abonnement met je saldo. Als je saldo ontoereikend is, kan je je saldo aanvullen of je bijbestelling onmiddellijk online betalen. Dit gaat niet voor je abonnement, een abonnement kan je enkel betalen via je saldo.
11. Meld een probleem
Bij problemen kan je altijd rechtsonder op de envelop klikken en ons een mailtje sturen. We helpen je zo snel mogelijk verder.
Hoe beheer ik mijn account?
Via de knop ‘Mijn account’ rechts bovenaan, kan je je bestellingen, abonnementen, profiel, saldo en wachtwoord beheren en uitloggen.
1. Mijn bestellingen
Onder ‘Mijn bestellingen’ vind je een overzicht van je bestellingen. Je ziet daar welke bestelling je wanneer geplaatst hebt en voor welk afhaalpunt. Je kan deze niet meer annuleren. Je kan deze bestelling wel bekijken en opnieuw bestellen. Indien je opnieuw bestelt, wordt je eerdere bestelling volledig toegevoegd aan je winkelmand. In je winkelmand kan je de hoeveelheden aanpassen of bestellingen verwijderen.
2. Mijn abonnementen
Onder ‘Mijn abonnementen’ zie je al je lopende abonnementen. Elke abonnement beheer je afzonderlijk via ‘abonnement beheren’. Je kan per abonnement het aantal wijzigen, eenzelfde abonnement toevoegen of je abonnement verwijderen, je kan je afhaalpunt of je bestelschema wijzigen.
De bestellingen van je abonnement lopen automatisch onbeperkt door zolang je voldoende beschikbaar saldo hebt. Je kan je abonnement tijdelijk stopzetten. Indien je donderdag van de week die volgt geen pakket wenst, geef je dat ten laatste de zondag voordien door.
Wil je je abonnement definitief stopzetten, dan verwijder je hier je abonnement.
3. Mijn profiel
Hier kan je je persoonlijke gegevens nakijken en aanpassen.
4. Mijn saldo
Hier zie je de historiek van je saldo en kan je saldo toevoegen. Als je een gelukkige bent die een cadeaubon ontving, kan je die hier inbrengen.
5. Mijn wachtwoord
Je wachtwoord kan je hier wijzigen.
6. Uitloggen
Meld je af en haal je bestelling op!